- ${title}
- Pismo ogólne Urzędu Patentowego RP
- Usługa Rekord
- Pismo TST niezalogowani
- TestowyDO
- Wniosek o wydanie odpisu skróconego zupełnego w celu wydania dowodu osobistego
- Wniosek o wypłatę świadczenia mieszkaniowego
- Skargi, wnioski, zapytania do urzędu gminy
- Dane o prowadzonej działalności gospodarczej
- Rozpatrzenie wniosku jednostki samorządu terytorialnego o dotację z budżetu państwa do zadań związanych z usuwaniem skutków klęski żywiołowej w infrastrukturze publicznej lub zabezpieczeniem wąwozów lessowych przed erozją oraz przygotowanie umowy dotacyjnej
- Podpisywanie części dokumentu
- Sprawy konsumenckie
- Wniosek o rejestrację klubu
- Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o wycięcie drzew
- Pismo ogólne
- pismo do urzędu
- WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
- Skarga
- Skargi, wnioski, zapytania do urzędu
- Wnioski jednostki samorządu terytorialnego o dotacje z budżetu państwa do zadań związanych z usuwaniem klęski żywiołowej
- Pismo ogólne do urzędu
- Składanie wniosków o płatność w ramach 7 osi POIG
Skargi, wnioski, zapytania do urzęduNiniejsza usługa umożliwia złożenie wniosku (skargi, zapytania) do wybranego organu instytucji publicznej i wydanie przez ten organ decyzji w sprawie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy obywatel RP (patrz: Kogo dotyczy) ma prawo wnosić skargi, wnioski i zapytania do instytucji publicznej, a instytucje te mają obowiązek ich rozpatrzenia. Przez instytucję publiczną rozumiane są organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz organy samorządowych jednostek organizacyjnych. Postępowanie organów instytucji publicznej w sprawie skarg i wniosków normuje Kodeks postępowania administracyjnego (KPA). Wnioski mogą być wnoszone drogą elektroniczną. Pisma wymagające podpisu wnioskodawcy, wysyłane za pośrednictwem usług ePUAP, mogą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP wnioskodawcy. |
Organ właściwy do realizacji usługi |
brak |
|
Kogo dotyczy |
Osoby fizyczne posiadające zdolność do czynności prawnych i osoby prawne (lub ich pełnomocnicy). Osoby fizyczne nie posiadające zdolności do czynności prawnych działają przez swych ustawowych przedstawicieli. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
brak |
|
Opłaty |
Brak (nie dotyczy to pism określonych przez strony jako skargi, lecz będących w swej istocie środkami odwoławczymi składanymi w toku instancji) |
|
Tryb odwoławczy |
Decyzje administracyjne, od których nie służy odwołanie w administracyjnym toku instancji, są ostateczne. Jeśli natomiast od danej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie, należy je złożyć do organu wyższej instancji, tj. 1) w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego - samorządowe kolegia odwoławcze, chyba że ustawy szczególne stanowią inaczej, 2) w stosunku do wojewodów - właściwi w sprawie ministrowie, 3) w stosunku do organów administracji publicznej innych niż określone w pkt 1 i 2 - odpowiednie organy nadrzędne lub właściwi ministrowie, a w razie ich braku - organy państwowe sprawujące nadzór nad ich działalnością, 4) w stosunku do organów organizacji społecznych - odpowiednie organy wyższego stopnia tych organizac |
|
Rezultat realizacji usługi |
brak |
|
Etapy realizacji usługi |
brak |
|
Poziom uwierzytelniania | Niewymagany | |
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe | Skargi, wnioski, zapytania do urzędu |
Skargi, wnioski, zapytania do urzęduNiniejsza usługa umożliwia złożenie wniosku (skargi, zapytania) do wybranego organu instytucji publicznej i wydanie przez ten organ decyzji w sprawie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy obywatel RP (patrz: Kogo dotyczy) ma prawo wnosić skargi, wnioski i zapytania do instytucji publicznej, a instytucje te mają obowiązek ich rozpatrzenia. Przez instytucję publiczną rozumiane są organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz organy samorządowych jednostek organizacyjnych. Postępowanie organów instytucji publicznej w sprawie skarg i wniosków normuje Kodeks postępowania administracyjnego (KPA). Wnioski mogą być wnoszone drogą elektroniczną. Pisma wymagające podpisu wnioskodawcy, wysyłane za pośrednictwem usług ePUAP, mogą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP wnioskodawcy. |