- ${title}
Wydanie dowodu osobistegoUsługa umożliwia złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego do organu gminy (wójt, burmistrz lub prezydent miasta), właściwego ze względu na miejsce stałego pobytu osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego. W razie braku takiego miejsca właściwy jest organ gminy ostatniego miejsca pobytu stałego wnioskodawcy. |
Organ właściwy do realizacji usługi |
brak |
|
Kogo dotyczy |
Osoby obowiązane bądź uprawnione do posiadania dowodu osobistego. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Polsce ma obowiązek posiadać dowód osobisty: - od ukończenia 18 roku życia, - od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od ukończenia 13 roku życia. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
brak |
|
Opłaty |
Brak opłat |
|
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
|
Rezultat realizacji usługi |
brak |
|
Etapy realizacji usługi |
brak |
|
Poziom uwierzytelniania | Niewymagany | |
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe | Wydanie dowodu osobistego |
Wydanie dowodu osobistegoUsługa umożliwia złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego do organu gminy (wójt, burmistrz lub prezydent miasta), właściwego ze względu na miejsce stałego pobytu osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego. W razie braku takiego miejsca właściwy jest organ gminy ostatniego miejsca pobytu stałego wnioskodawcy. |