Z7_192412S0J8R100A4VCHG1N00G5
Actions
Loading...

Wydanie karty EKUZ w związku z wykonywaniem pracy za granicą

Wydanie karty dla osób ubezpieczonych w NFZ oraz członków ich rodzin, których wyjazd do innego niż Polska
państwa członkowskiego UE/EFTA związany jest z poszukiwaniem pracy, wykonywaniem pracy, w tym wykonywaniem
zadań służbowych na polecenie pracodawcy oraz z pracą w charakterze pracownika dyplomatycznego lub konsularnego

UWAGA: Do realizacji wniosku o kartę
EKUZ należy wybrać właściwy Oddział NFZ, zgodnie ze zgłoszonym do ubezpieczenia adresem zamieszkania wnioskującego

Organ właściwy do realizacji usługi  

Dyrektor Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

Kogo dotyczy  

Osób ubezpieczonych w NFZ

Podstawy prawne  
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r . o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1938 z późn. zm.)
  • Przepisy wspólnotowe z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w części dotyczące rzeczowych świadczeń zdrowotnych - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 r. dotyczące wykonania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
Wymagane dokumenty  
  • Wyjazd w charakterze pracownika dyplomatycznego lub konsularnego - należy dołączyć informację od pracodawcy zawierającą dane pracownika dyplomatycznego lub konsularnego (imię, nazwisko, numer PESEL, okres wykonywania pracy oraz państwo) oraz towarzyszących mu członków rodziny
  • Wyjazd w związku z poszukiwaniem pracy - należy dołączyć dokument U2 wydany przez Urząd Pracy
  • Wyjazd w związku z wykonywaniem pracy - należy dołączyć dokument A1 wydany przez ZUS lub KRUS
Czas realizacji  

3 dni robocze lub w okresie od czerwca do września - 10 dni roboczych (w przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia prawa do świadczeń, czas realizacji usługi może ulec wydłużeniu)

Opłaty  

brak

Tryb odwoławczy  

brak

Rezultat realizacji usługi  

Wydanie karty EKUZ.

Etapy realizacji usługi  

1.Przyjęcie wniosku, 2. Weryfikacja ubezpieczenia, 3. Wydanie karty EKUZ.

Poziom dostępności usługi   Interakcja dwukierunkowa
Poziom uwierzytelniania  
  • Podpis kwalifikowany
  • Profil zaufany
  • Usługa wymaga zalogowania  

    TAK

    Słowa kluczowe  
  • EKUZ
  • praca za granicą
  • leczenie za granicą
  • karta EKUZ
  • NFZ
  • Wydanie karty EKUZ w związku z wykonywaniem pracy za granicą

    Wydanie karty dla osób ubezpieczonych w NFZ oraz członków ich rodzin, których wyjazd do innego niż Polska
    państwa członkowskiego UE/EFTA związany jest z poszukiwaniem pracy, wykonywaniem pracy, w tym wykonywaniem
    zadań służbowych na polecenie pracodawcy oraz z pracą w charakterze pracownika dyplomatycznego lub konsularnego

    UWAGA: Do realizacji wniosku o kartę
    EKUZ należy wybrać właściwy Oddział NFZ, zgodnie ze zgłoszonym do ubezpieczenia adresem zamieszkania wnioskującego